Po odeslání XML do CSÚIS je třeba zjistit výsledek zpracování. Pouhé odeslání nemusí znamenat úspěšné zpracování na straně CSÚIS!
Je si tedy nutno potvrit, že byl výkaz v pořádku zpracován a neobsahoval žádné chyby. K tomuto účelu slouží stavové zprávy, pomocí kterých systém CSÚIS informuje o důležitých krocích v rámci zpracování, stejně tak jako o finálním výsledku.
Stejně tak jako u zasílání XML do CSÚIS i zde existují dvě komunikační cesty, jedna automatická (SOAP) a jedná manuální (webová aplikace).
Revizi stavových zpráv lze provézt třemi způsoby:
- Úprava ekonomického informačního systému účetní jednotky, tak aby prostřednictvím SOAP kanálu mohl přijímat informace o výsledcích zpracování z CSÚIS,
- Využití služeb soukromých firem, které nabízejí externí zpracování výkazů,
- Pomocí inboxu, který je součástí webové aplikace.
Po přihlášení ZO do webové aplikace je k dispozici přehled stavových zpráv v inboxu. Webová aplikace je dostupná z internetu a Ministerstvo financí publikovalo podrobný manuál pro její použití. Více informací lze nalézt v dokumentech ke stažení v části Zaslání dat do CSÚIS.